כמה עולה
כמה עולה - לוגו

כמה עולה מכונת אריזה בשרינק?

כמעט כל המוצרים שלנו מגיעים באריזות בין אם מוצרי קוסמטיקה או מזון. מכונת אריזה שרינק משמשת לאריזת המוצרים . מכונות ה-Shrink מגיעות מיצרנים בעלי מוניטין, ישנם סוגים וגדלים רבים לבחירה.  ישנן מכונות ידניות לתפוקה נמוכה המשתמשות לרוב באקדח חום. מכונות קטנות לתפוקה נמוכה עד בינונית. ומבחר גדול של מכונות אוטומטיות לחלוטין לחברות שצריכות תפוקה גבוהה לאריזת אלפי מוצרים ביום. 

 

עטיפת שרינק היא סרט פלסטיק שניתן לעטוף סביב כל חפץ, לא משנה מה הגודל או הצורה. לאחר מכן מופעל חום על פני השטח, מה שגורם לפלסטיק להתכווץ. כשהוא מתכווץ, האריזה מתאימה לצורת האובייקט ואוטמת את עצמה.

 

ישנן מספר דרכים לכווץ אריזה. ניתן להניח פריטים קטנים באריזה תחת כיווץ , ולאחר מכן לחמם באמצעות אקדח חום. פריטים אחרים עשויים להיות ממוקמים בצינור עטיפה מתכוונן באורך. מתקנים המכווצים בעומסים גדולים יותר יכולים לעטוף, לחמם ולאטום הכל בו זמנית.

היתרונות של המכונות אריזה בשרינק

  • הגנה

כאשר חום מוחל על עטיפת כיווץ, הוא יוצר אטימה הדוקה מאוד. אטם פלסטיק זה מגן באופן מלא על התוכן העטוף . לאחר האטימה, הפריטים אינם פגיעים מאבק, לכלוך או לחות. סוגים מסוימים של העטיפה אפילו מגיעים עם הגנת UV , כדי לשמור על המוצרים בטוחים מקרני השמש המזיקות.

  • עמידות

עטיפת Shrink עשויה מפלסטיק יציב מאוד ועמיד. קשה לקרוע או לנקב. בניגוד לחומרים אחרים, העטיפה אינה נחלשת כאשר היא בשמש או בקור עז. לאחר תהליך החימום והאיטום,  היא לא תתרופף. מסיבה זו, חברות תרופות רבות משתמשות במכונות, כמו גם יצרני מזון. 

  • מחירים נוחים

בהשוואה לחומרי אריזה אחרים, העטיפה יכולה להיות בחירה משתלמת מאוד. זה גם נועד למזער את השטח, הוא שומר פריטים ארוזים קרובים זה לזה ללא שימוש בחומרים מגושמים נוספים, כגון קופסאות. זה חוסך גם מקום וגם כסף, הן באחסון והן בהובלה.

  • שימור

מזונות רבים שיש לשמר, בין אם להובלה או להארכת חיי המדף, נשמרים בעטיפת שרינק. 

  • נוחות

כיוון שאין הגבלה על הגודל, יש דרך להגן אפילו על הפריטים הכבדים ביותר. פלסטיק שכווץ ניתן גם למיחזור.

העלות תלויה בתפוקה

רמות התפוקה מהוות גורם עצום בעלויות מכונות , ככל שרמות התפוקה גבוהות יותר, כך העלות עבור המכונה גבוהה יותר. בטווח הרחוק, מערכת התפוקה הגבוהה תחסוך כסף, אם רמות הייצור מצדיקות את גודל המכונה. 

תפוקה נמוכה (פחות מ-100 מוצרים ליום) מערכת אריזת שרינק ברמת הבסיס תהיה מסוגלת לעטוף 100 מוצרים או פחות ביום .

תפוקה נמוכה עד בינונית (פחות מ-250 מוצרים ביום) חברות רבות עם תפוקה נמוכה יותר בוחרות להוציא מעט יותר כסף ולרכוש איטום I Bar . סילר I bar שמתאים לייצור של עד כ-250 מוצרים ביום. 

תפוקה בינונית (250 עד 750 מוצרים ליום) לחברות המייצרות תפוקה בינונית יש מספר אפשרויות לבחירה. אחת מאפשרויות הזולות ביותר לתפוקה בינונית היא תא כיווץ. המוצר מונח לתוך סרט כיווץ מתקפל במרכז והקצוות נאטמות עם סילר L Bar. לאחר סגירת האריזה, הוא מתמלא בחום ומכווץ את הסרט סביב המוצר. 

אופציה משתלמת נוספת היא אוטם L Bar שולחן ומנהרת כיווץ. שילוב זה יעיל יותר מאשר תא כיווץ ובעלות דומה מאוד. סילר L Bar אוטם את הקצוות הפתוחים של סרט הכיווץ ומנהרת הכיווץ מחילה חום על הסרט לצורך כיווץ.

ה-L-Sealer השולחני ומנהרת הכיווץ מסוגלים לעשות יותר מ-750 מוצרים ביום. זוהי אפשרות מצוינת עבור קווי מוצרים קיימים המצפים לצמוח לתפוקה גבוהה יותר.

השילוב של אוטם מנהרת L Bar ו-Shrink Tunnel הוא בחירה מצוינת עבור לקוחות שמתכננים  לייצר רמות תפוקה בינוניות. האחיזה המגנטית מאפשרת למשתמשים להתחיל להכניס מוצרים לסרט בזמן שהמוצר לפני איטום. לאחר השלמת האיטום, מסוע הפריקה מעביר את המוצרים לתוך מנהרת החום.

היחידה המשולבת של אוטם L Bar ו-Shrink Tunnel מסוגלות לארוז יותר מ-2000 מוצרים ביום.

תפוקה גבוהה (מעל 750 מוצרים ביום). היחידה המשולבת של אוטם מנהרת L Bar ו-Shrink Tunnel היא אופציה מצוינת לפעולות בתפוקה גבוהה של עד כ-2500-3000 מוצרים ביום. 

מכונת עטיפה אוטומטית לחלוטין נותנות  תפוקה גבוהה יותר , אך גם דורשות עלות גבוהה יותר עבור התקנה ותחזוקה.

 

דילוג לתוכן