כמה עולה
כמה עולה - לוגו

כמה עולה להוציא דרכון גרמני?

ככל שמתרבות המגבלות על נסיעות ועל עבודה בחו"ל וככל שעולה הביקוש לכם כך גם גובר הצורך בהוצאת דרכון נוסף למי שיכול וזכאי לעשות זאת. הדרכונים האירופיים הם המבוקשים ביותר, אולי אחרי דרכון אמריקאי, ובין כולם בולט הדרכון הגרמני.

 

הוצאת דרכון גרמני

הסיבות ההיסטוריות לכך שיש יותר ישראלים שזכאים להוציא דרכון גרמני אכן מקילות על כך אולם עדיין זה עולה כסף להוציא דרכון כזה, אם או בלי עזרת עורך דין שמתמחה בטיפול בקבלת אזרחות גרמנית. משרדי עורכי הדין שמטפלים בכך בישראל יודעים שזה גם אפשרי לעבור את ההליך ללא עזרתם אולם אין ספק שגם מבחינת ממשלת גרמניה יש יתרון גדול כאשר כל המסמכים והטפסים מוגשים על ידי עורך דין נוטריון.

להלן הסברים על הוצאת דרכון גרמני עם או בלי עזרת עורך דין ועל המחיר שזה עולה.

מה חשוב לדעת לפני שמוציאים דרכון גרמני?

יש כמה וכמה קריטריונים שבזכותם אפשר להוציא דרכון גרמני וחשוב להכיר אותם כדי לוודא שתוכלו לעשות זאת נכון. בשנים האחרונות ממשלת גרמניה נתקלת בגידול בביקוש לכך וישראלים מגלים שהם מתבקשים לדייק במילוי טפסים ובהגשת מסמכים נוטריוניים שמוודאים ומאמתים את זהותם בצורה חוקית ואמיתית כדי למנוע מקרי התחזות והונאה של הרשויות.

אז כמה זה באמת עולה? 

דרכון גרמני עולה הרבה כסף גם ללא עזרת עורך דין, אבל כמובן שעל כל האגרות והתשלומים יש להוסיף שכר טרחה וטיפול מקצועי של עורך דין שמתמחה בכך ומבטיח לכם טיפול ותרגום נאות של כל המסמכים.

הליווי של עורך דין מייקר את ההליך באלפי שקלים, כאשר זה נע בין 5,000-8,000 ₪. לכך יש להוסיף אגרות כמו אגרת קהילה בסך 500 יורו, אגרת הגשת בקשה בסך 250 יורו, תרגום נוטריוני של מסמכים תלוי במספרם אבל לא פחות מ-2,000-3,500 ₪, ואם יהיו הוצאות טיפול נוספות בניירת גם הן נלקחות בחשבון.

מי זכאי להוציא אזרחות גרמנית?

זכאות לאזרחות גרמנית היא קצת מורכבת מאשר במדינות אחרות, משום שלא כל מי שנולד בגרמניה זכאי לכך. הזכאות ניתנת למי שנולד לאזרחים גרמנים ולמי שאזרחותו נשללה ממנו בתוקף הנסיבות ההיסטוריות המוכרות.

אם אתם צאצאים כאלה של אזרחים גרמניים שעדיין מחזיקים באזרחות זאת או שהיא נשללה מהם בין השנים 1945-1933, אתם זכאים לכך בכפוף להוכחת הקשר המשפחתי ובצירוף המסמכים המשפטיים והרשמיים שמוכיחים זאת.

יש גם מקרים שבהם נשללה אזרחות גרמנית מבנים או צאצאים לאישה בעלת אזרחות גרמנית ובשנים האחרונות גם הם יכולים לבקש אזרחות גרמנית אם זה קרה לפני 1953.

במקרים אחרים, ילדים להורים בעלי אזרחות גרמנית שלא מנישואין, גם אם זה רק אחד מהם, יכול לבדוק את זכאותו לכך בתוקף חידושים בתקנות האזרחות.

מה צריך לעשות כדי לקבל אזרחות גרמנית?

המפתח לכל בקשת אזרחות היא מציאת המסמכים שמתעדים את המעמד של המשפחה שלכם וזאת עבודה שאתם יכולים לעשות או להיעזר בעורך דין לשם כך. חשוב מאוד למצוא את המסמכים המקוריים או לפחות לקבל העתקים נאמנים למקור ולתרגם אותם בתרגום נוטריוני שמקובל על הרשויות בגרמניה. זה כולל תעודות לידה, נישואים, הוכחות מגורים ועבודה, כל מסמך שמתעד את הקשר של הוריכם לגרמניה. חשוב מאוד לא לזלזל בכל התהליך של מציאת המסמכים ומילוי הטפסים נכון משום שכל אי התאמה וכל טעות תעכב את ההליכים או תמנע את המשכם. אל תשכחו שהרשויות מקפידות מאוד על כך ולא מוכנות לשום טעות או הולכת שולל. כל מסמך חייב להיות מתורגם וזה כולל לא רק תעודות וטפסים אלא גם שאר המסמכים שתרצו להגיש. כלומר, בכל מקרה, תצטרכו סיוע של עורך דין ונוטריון שיטפל בכך ויוודא שכל הטפסים מתורגמים ומוגשים נכון.

דילוג לתוכן