כמה עולה
כמה עולה - לוגו
שער נגרר

כמה עולה שער נגרר?

מעוניינים בשער נגרר, אבל לא יודעים לאיזה מחיר לצפות? לא בטוחים שתוכלו להרשות לעצמכם, את השער האיכותי שעליו אתם חולמים? אכן, מדובר בתחום מורכב מעט, שעשוי להיות מבלבל ואפילו יקר. אבל זה לא חייב להיות! בואו נעשה קצת סדר:

מה הוא שער נגרר?

שער נגרר הוא שער אשר נפתח ונסגר בקו ישר. מלבד השער עצמו, הוא כולל תשתית של מסילה עליה הוא נע וגלגלים. בכך, הוא שונה מהותית במבנה ובתפעול, משערים מסוגים אחרים. למשל, משער עולה ויורד. פעולת הגרירה עשויה להתבצע באופן ידני או באמצעות מנוע חשמלי. אגב, המונח שער הזזה מתייחס גם הוא לשער נגרר.

שער נגרר

מחירים – סדרי הגודל

רוצים לדעת קודם כל כמה עולה שער נגרר? סדרי הגודל האופייניים של מחירי שער נגרר, הם 700 ש"ח עד 1,700 ש"ח למטר רבוע. שער נגרר מסוג שער קונזולי יעלה החל מאלף ש"ח למ"ר. קונזולי הוא שער נגרר ללא מסילה תחתית. תודות לכך, הוא לא נוגע בקרקע תוך כדי תנועתו.

משפיעים על המחיר

מעבר לסדרי גודל אלה, תמצאו שהעלות בפועל משתנה בהשפעת כמה וכמה גורמים:

  • עם או בלי מנוע – רוב השערים מסוג זה מגיעים עם מנוע. יש לכך קשר כמובן למשקל השער ולקלות ההזזה הידנית. קחו בחשבון, שהמנוע עולה בפני עצמו החל מ-2,000 ש"ח ומחירו עשוי להגיע אפילו לאזור ה-4,000 ש"ח.
    החומר ממנו עשוי גוף
  • השער – לרוב ברזל או אלומיניום. מתבטא בהשפעה מסוימת אם כי קטנה יחסית על המחיר. עץ הוא אפשרות נוספת וזולה יותר, אך גם פחות עמידה וכזו שתדרוש יותר תחזוקה.
  • עלות אנשי המקצוע – עלויות בניית המוצר והתקנתו אצלכם.
    עיצוב – השער עשוי להיות בדרגות מורכבות שונות מהיבט העיצוב. בהתאם לכך, תעלה מורכבות תכנון השער וכן עבודת המסגרות שתידרש לשם ייצורו. גם כמויות החומר שמהן השער יוקם, תהיינה גדולות יותר בעיצוב מושקע. כל זאת, מתבטא כמובן במחיר.

האם התשתיות מתאימות?

לעתים, עשוי להיות צורך לשלם גם עבור התאמות שונות לתשתית. זאת, בהתאם לתנאי השטח ולשיקולים אסתטיים ואחרים. למשל הקמת קיר בטון, אשר עשויה לעלות סדר גודל של אלף עד אלפיים ש"ח. במקרים אחרים, אם הקרקע לא מתאימה לשער נגרר רגיל, בחירה בשער קונזולי עשויה לפתור את העניין.

רכישת תוספים שונים

קחו בחשבון, שעשויות להיות תוספות שונות שתרצו לרכוש לשער:

  • נורת אזהרה – נורה מהבהבת למיקום על השער בחלקו העליון, מהווה תוסף בטיחות פופולארי.
  • שליטה מרחוק – מנגנונים עבור שליטה על תפעול השער מרחוק, באמצעות שלט.
  • עינית – רכיב אשר מאפשר לעצור את תנועת השער באופן אוטומטי, אם ישנו חפץ או אדם שמפריעים לתנועתו.
  • סוללת גיבוי – מנוע השער לא יוכל לתפקד בזמן הפסקת חשמל. עבור מקרים כאלה, תוכלו להיעזר בסוללת גיבוי למנוע.

העלויות שבהמשך

מחיר רכישה זה דבר אחד ובוודאי משמעותי. אך מומלץ להוסיף לכך, את החשיבה על ההשלכות הכספיות להמשך. ישנם רכיבי עלות שונים אשר מחזירים את עצמם, בדמות תועלות עבורכם. למשל, שער במבנה מאסיבי במיוחד עשוי להיות יקר יותר לרכישה, אבל גם יותר עמיד לאורך זמן. מה לגבי תחזוקה? מדובר על מנגנון שנמצא בתנועה וגם חשוף לתנאי הסביבה. באופן טבעי, הוא ידרוש תחזוקה איכותית וגם עשוי לפתח תקלות. כל זאת מתבטא בעלויות שוטפות. לשם ההמחשה: מסילת השער צוברת לכלוך. אבל אם תבחרו בשער מסוג קונזולי, אין בו מסילה תחתית ובכך פתרתם מטרד זה מראש.

דילוג לתוכן