כמה עולה
כמה עולה - לוגו
ידיים עוטפות תינוק

כמה עולה פונדקאות?

אי אפשר לדבר על פונדקאות בלי להזכיר את עניין המחיר. הפונדקאות היא לא תהליך זול והיא עולה בארץ לפחות 165 אלף שקלים, אך יש בשורות טובות, יש אפשרויות זולות יותר. במאמר זה נסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי העלויות של התהליך שבסוף יגשים לכם את החלום להיות הורים.

לחלומות שלכם יש מחיר

לכולנו יש הרבה חלומות: כולנו רוצים להיות עשירים, כולנו רוצים לראות כמה שיותר מדינות בעולם וכולנו רוצים להיות שמחים ובריאים כל חיינו. יש עוד חלום אחד שרלוונטי לכולנו והוא להיות הורים. הבעיה היא שלא כל אחד יכול להיות הורה, וגם מי שיכול באופן תיאורטי לפי האפשרויות השונות שקיימות, כמו למשל פונדקאות, יבין מהר מאוד שיש לחלום הזה מחיר והמחיר לא יהיה נמוך בכלל. כמה באמת עולה פונדקאות ומה צריך לדעת לגבי העלויות הגבוהות הללו?

כמה עולה הליך פונדקאות?

  • צריך לזכור שאת הליך הפונדקאות ניתן לעבור גם בארץ וגם מחוצה לה. קודם כל נדבר על הארץ כיוון שהעלויות פה לא פשוטות בכלל. הליך הפונדקאות יתחיל מ-15 אלף שקלים כאשר 160 אלף שקלים ניתנים לאם הפונדקאית בגין הזמן שלה וחוסר העבודה בעוד 5000 שלים נוספים ניתנים על כל ההוצאות הרפואיות השונות במהלך התקופה.
  • עוד 15000 שקלים יתווספו לסכום שמגיעה לאם הפונדקאית אם יהיה מדובר על לידת תאומים. למה? כי לידת תאומים קשה יותר וההיריון יותר מסובך. כמו כן, עוד 5000 שקלים תקבל האם הפונדקאית אם הלידה תתבצע בעזרת ניתוח קיסרי, כיוון שהליך זה מסוכן יותר ומותיר צלקת, מה גם שבריאותה יכולה להיפגע.
  • בחו"ל המחיר יהיה זול יותר אך תלוי היכן. בארצות הברית המחיר יגיע ל-200 אלף דולרים ובקנדה לסכומים דומים.

אז איפה עוברים פונדקאות בזול ומה המחיר?

הפונדקאות היא הליך נפוץ מאוד גם במדינות זולות יותר כמו אוקראינה, גאורגיה, הודו ותאילנד. כמובן שבמדינות אירופאיות כמו אוקראינה וגאורגיה המחיר יהיה הרבה יותר גבוה מהמחירים במדינות עולם שלישי, והוא יגיע לרוב בין 100 ועד 150 אלף שקלים, שגם זה חיסכון משמעותי. במדינות אחרות כמו הודו ותאילנד המחיר יגיע ל-20 אלף דולרים בממוצע.

דילוג לתוכן