כמה עולה
כמה עולה - לוגו
שנאי

כמה עולה שנאי לגינה?

עלות שנאי תלויה במפרט הטכני שלו, ברמת ההגנה מפני מים או לחות וכמובן ביצרן. בנוסף, כדאי לבדוק כמה תעלה התקנה ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הבדלים בין סוגים שונים של שנאים על פי אופי השימוש בהם

שנאי הוא אביזר חשוב בתאורת הגינה. תפקידו להעביר אנרגיה ממערכת זרם חילופין אחת לאחרת, גם אם הן בעלות מתח וזרם שונים או שווים. כפועל יוצא מכך, השנאי הוא קריטי להפעלת מערכות חשמל שונות והוא יכול להתאים גם לגינה פרטית או ציבורית. בכל אחד מהמקרים האלה, התקנת השנאי מתבצעת יחד עם המערכת. עם זאת, יכול להיות שאחרי תקופה מסוימת נגלה שהגיע הזמן להחליף את השנאי ואז גם נצטרך לדעת כמה הוא עולה.

ההבדלים בין סוגים שונים של שנאים

לכל שנאי לתאורת גינה יש מפרט טכני מעט אחר. בשביל ליהנות מהיתרונות של שנאי לגינה ובעיקר על מנת להבטיח את הבטיחות בעת ההפעלה שלו, צריך לבחור אותו היטב. הבחירה מבוססת בין היתר על המחיר של השנאי ועל המפרט הטכני. כמו כן, יש לוודא שהתקנתו מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך. אמנם דגמים מסוימים של שנאים נמכרים להתקנה עצמית, אך זה לא מומלץ ועלול להסב נזקים חמורים למערכת התאורה והחשמל.

מה משפיע על המחיר של השנאי?

שנאי הוא מכשיר אלקטרומגנטי וכפועל יוצא מכך המחיר שלו מושפע מהמפרט הטכני. ככל שהמפרט הטכני משוכלל יותר מבחינת הספק או ואט, כך המחיר שלו יעלה. המפרט הטכני של כל מכשיר כזה אמור להיות מתואר על ידי היצרן וניתן להשתמש בו כדי לבצע השוואת מחירים יעילה. היעילות נובעת מעצם זה שהמפרט הטכני מציג מידע אובייקטיבי, לכן הוא רלוונטי גם אם משווים בין שנאי לתאורת גינה פרטית וגם אם מחפשים פתרון לגינות גדולות וציבוריות.

האם לשנאי יש הגנה מפני מים?

עוד פקטור שעשוי להשפיע על המחיר של המכשיר האלקטרומגנטי שאחראי על העברת אנרגיה ממערכת זרם חילופין אחת לאחרת הוא כמובן הגנה מפני מים. מטבע הדברים, מכשיר כזה שנמצא בגינה שיש בה צמחייה או דשא חייב להיות מוגן מים בגלל ההשקיה. גם אם מדובר בצמחיה מלאכותית בלבד או על גינה מרוצפת, ההגנה מפני מים קריטית לכל אורך השנה ובעיקר בחודשי החורף עם המשקעים והגשמים.

עלות המכשיר עם או בלי הגנה מפני מים

הבעיה היא שלא כל דגם מציע שנאי מוגן מים. כמו כן, העלות של שנאים בלי הגנה כזו היא יחסית נמוכה – אבל עלולה לעלות ביוקר. אם רוצים לבחור נכון את המכשיר האלקטרומגנטי ולמנוע לחלוטין סיכונים מיותרים, צריך לבדוק האם הוא כולל הגנה מפני מים. לאחר מכן, ניתן לסנן בין האפשרויות לפי מתח הכניסה ומתח היציאה הרצויים.

השפעת היצרן על המחיר

כל מכשיר אלקטרומגנטי מתומחר לפי המוניטין של היצרן שלו. ככל שהחברה שמייצרת את המכשיר היא גדולה ומוכרת יותר, כך המחיר שלו צפוי  לעלות. בהקשר של פתרונות ואביזרים לגינה לדוגמא, ניתן לראות את זה בא לידי ביטוי בפערים של עשרות אחוזים בין מכשירים שמיוצרים על ידי חברות גדולות לבין כאלה שמשווקים ישירות לצרכן על ידי חברות קטנות.

טווח מחירים ועלויות התקנה

שנאי מוגן מים בהספק של W60 לתאורת גינה עם V12 יעלה 140-220 ש"ח. לשם השוואה, מכשיר עם הגנה דומה אבל בהספק של V150 כבר יעלה 380-440 ש"ח. כמו כן, המחירים אינם כוללים התקנה ולכן חשוב להתייעץ עם חשמלאי מוסמך שנותן אחריות.

דילוג לתוכן