כמה עולה
כמה עולה - לוגו
התקנת וו גרירה לרכב

כמה עולה התקנת וו גרירה לרכב?

המחיר הממוצע שצריך לשלם בשביל לבצע התקנת וו גרירה לרכב עומד על כ-1,700 ש"ח. עם זאת, טווח המחירים רחב מאוד כי הוא מושפע משורה ארוכה של פרמטרים. בנוסף, צריך לבחור את סוג הוו והמתקין גם לפי המחיר ובעיקר לפי המקצועיות

וו גרירה מאפשר לחבר סוגים שונים של נגררים גם לרכבים פרטיים וגם לרכבים מסחריים. בישראל מותר להתקין וו גרירה על כל סוגי הרכבים למעט רכבים היברידיים, מה גם שמדובר על פעולה שרלוונטית לאנשים פרטיים ובעלי מקצוע. אצל אנשים פרטיים, המטרה היא להתקין את הוו בדרך כלל כדי לגרור אופנוע ים או סירה. אצל בעלי מקצוע, הנגרר שמחובר לוו מאפשר לשנע כמויות גדולות של ציוד, חומרי גלם ומלאי ממקום למקום.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

העלות של וו גרירה לרכב אינה קבועה אלא דינאמית. אם בודקים מדוע, רואים שיש כמה גורמים שמשפיעים על המחיר של הוספת וו גרירה לרכב פרטי או מסחרי.  עם זאת, ניתן לנצל את ההזדמנות כדי לבדוק מה באמת כולל חיבור וו גרירה לרכב ועל מה משלמים את ההוצאות הישירות לעומת העקיפות. לאחר מכן, ניתן להשתמש בנתונים על מחיר התקנת וו גרירה לרכב כדי לוודא שהעבודה נעשתה בצורה מקצועית ואמינה.

השפעת יצרן הוו על עלות ההתקנה

הפקטור העיקרי שיקבע כמה יעלה לנו לבצע התקנת וו גרירה לרכב הוא סוג הוו. בישראל נמכרים מאות סוגים שונים של ווי גרירה, אך לכל יצרן רכב יש את הוו שהוא שותף בייצורו. בשביל למנוע נזקים גם במהלך ההתקנה וגם במהלך הגרירה עצמה, כדאי לתת עדיפות לוו המאושר על ידי יצרן הרכב אפילו אם המחיר שלו מעט גבוה יותר.

מה ההבדל בין וו גרירה תפוח ומשולב?

עלות הוספת וו גרירה לרכב תלויה גם באופן שבו עומדים להשתמש בו. כאן ניתן לראות הבדלים בין שני סוגי ווי גרירה מרכזיים: וו גרירה תפוח שמומלץ לאנשים פרטיים ויכול לגרור גרור עד משקל של 750 ק"ג, לעומת וו גרירה משולב שמתאים לנגררים כבדים ולשימוש מסחרי ומאסיבי. וו גרירה משולב יקר יותר וההתקנה שלו מחייבת מיומנות מיוחדת.

מהו חשמל חכם?

קופסת פיקוד שנקראת חשמל חכם, או ראש חכם, מתחברת למחשב הרכב ובחלק מהדגמים חובה להתקין אותה כחלק מהוספת הוו. הקופסה רלוונטית בעיקר לרכבי יוקרה ולרכבים חדשים, כי בלעדיה לא ניתן להזין את מערכת החשמל של הוו או לרשום אותו כחוק ברישיון. מטבע הדברים, הוספת קופסת הפיקוד מייקרת את ההתקנה.

הממוצע של מחיר התקנת וו גרירה לרכב

בשביל להתקין וו גרירה על רכב פרטי נשלם 1,500-3,000 ש"ח, לפי סוג הרכב. בשביל להתקין את אותו וו על ג'יפ, נשלם 5,500-7,000 ש"ח כולל עבודה ומע"מ. כל מקרה שבו מוסיפים את קופת הפיקוד, ההתקנה תעלה מינימום 3,000 ש"ח. מנגד, יש לציין כי המחיר הממוצע להתקנת וו גרירה עומד בישראל על 1,700 ש"ח והוא כולל את הרישום המתבצע על ידי המתקין.

איך בוחרים את המתקין המתאים?

הטעות הנפוצה היא לבחור מכון שמתקין ווי גרירה רק לפי הצעת המחיר שלו. כמובן שהמחיר חשוב וכולנו רוצים לחסוך בהוצאות, אבל עוד יותר חשוב לוודא שההתקנה מקצועית, בטיחותית, יסודית ומקיפה. בהקשר הזה, צריך למשל ליצור קשר עם המתקין ולוודא שיש לו את הוו המתאים. לאחר ההתקנה, יש לדרוש מהמתקין את כל המסמכים והאישורים הדרושים למשרד התחבורה – העתק רישיון ייצור, אישור יצרן ואישור בדיקה.

דילוג לתוכן