כמה עולה
כמה עולה - לוגו
שנאי טורואיד

כמה עולה שנאי טורואיד?

העלות של שנאי טורואיד מושפעת מהמפרט הטכני המלא ומהיצרן. בנוסף, יכול להיות שיהיו פערי מחירים בין החנויות ולכן חשוב להסתכל גם על העלות וגם על השירותים הנלווים. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה וכיצד מבטיחים התמקדות בשנאי אמין ומקצועי

טורואיד הוא שנאי שמאפשר לעבור ממתח גבוה של רשת החשמל העירונית או הארצית, אל מתחים נמוכים יותר שמתאימים להפעלת מכשירי חשמל בסיסיים במתח של 3, 5 או 12 וולט. כמו כן, שנאי טורואידים מבטיח שטף דליפה נמוך והיתרונות שלו הם יעילות גבוהה, צורה קטנה וקומפקטית והעובדה שהוא פחות מתחמם. 

מה משפיע על המחיר של טורואידים

העלות של שנאים עגולים אינה קבועה אלא מושפעת מפרמטרים שונים. בראש ובראשונה, הפקטור העיקרי המשפיע על המחיר של כל סוג של שנאי עגול הוא כמובן המפרט הטכני המלא שלו. ככל שהשנאי משוכלל ומתקדם יותר עם מפרט טכני חדשני, כך סביר להניח שהמחיר שלו יעלה. בהקשר הזה, יש לציין שמחיר גבוה שמאפיין שנאי במפרט טכני מתקדם יכול להיות השקעה משתלמת כי לרוב הוא חוסך תקלות ובעיות.

מה הקשר בין היצרן לבין המחיר של טורואיד?

עוד פקטור שמשפיע על המחיר של שנאי טורואיד הוא היצרן. אלו שנאים שנמצאים בשימוש נרחב בסקטור התעשייתי והמקצועי והם מיוצרים על ידי חברות שונות בכל רחבי העולם. חברה גדולה ואמינה שמייצרת את השנאי בדרך כלל מציעה עבורו תקופת אחריות ארוכה, אך המשמעות היא מחיר גבוה יותר שהיא כנראה תגבה עבור המוצר.

כך בוחרים איפה לקנות את השנאי

הטעות הנפוצה היא להסתכל רק על המחיר כאשר בוחרים בין סוגים שונים של שנאים עגולים. מצד אחד, ברור שהשאיפה היא לשלם כמה שפחות ולהשיג את השנאי הכי טוב. מצד שני, קיימים פערים בין החנויות שמוכרות את אותו שנאי לכאורה. אבל בפועל, מומלץ להסתכל גם על המחיר וגם על השירותים הנלווים – החל מאיזו תקופת אחריות מקבלים על כל שנאי ועד האם רכישה שלו מגלמת בתוכה גם משלוח עד בית הלקוח. 

טווח מחירים מקובל בתחום

שנאי טורואיד יעלה 170-800 ש"ח, אך ניתן להשיג אותו במחירים נמוכים יותר במידה ורוכשים אותו בכמויות גדולות לצורך שימוש סיטונאי או במפעלים. הסיבה לכך שמדובר בהשקעה משתלמת היא כי יש לו יכולת להעביר הספק בנצילות גבוהה וביחס הספק מול נפח עדיף מול שנאים רגילים. מעבר לכך, יש לציין שהמחיר מגלם את היתרונות המכאניים של השנאי:

  • המבנה שלו מאפשר לרכז את השטף המגנטי בגוף השנאי ואינו משרה רעשים על רכיבים אלקטרוניים בסביבתו
  • תהליך הייצור מבוצע לפי דרישות הלקוח ובהתאמה למתחים, תדרים, הספקים ותקנים שונים
  • השנאים העגולים הם בעלי רמת בידוד גבוהה 

מה בודקים לפני שקונים שנאי?

האמת היא שהשוואה בין מחירים של סוגי שנאים טורואידים היא הזדמנות מעולה ללמוד על מה להסתכל גם כאשר מחפשים סוגים אחרים של מוצרים כאלה. ראשית, מומלץ לקרוא היטב את התיאור של כל מוצר וכך להבין לאיזה שימושים הוא מתאים ומה ההספק שלו מבחינת וולט. לאחר מכן ניתן לברר מי היצרן של השנאי, מה המספר הקטלוגי ואיך עובדים איתו.

החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע

התייעצות עם בעלי מקצוע מענף החשמל והתעשייה היא דרך מעולה להשוות בין שנאים ולהתמקד רק בדגמים מוכחים. לאחר מכן, ניתן לרכז את הדרישות תחת קורת גג אחת ולבצע הזמנה מרוכזת של שנאים עגולים במחירים אטרקטיביים ומשתלמים.

דילוג לתוכן