כמה עולה
כמה עולה - לוגו
מכונה לספירת כסף

כמה עולה מכונה לספירת כסף?

המפרט הטכני, המידות והיצרן הם רק חלק מהפרמטרים המשפיעים על המחיר של מכונה ייעודית שמטרתה לספור את הכסף בצורה מהירה ואמינה. בנוסף, המחיר הוא לא השיקול היחיד שכדאי להתייחס אליו ובמאמר הבא נציג את ההמלצות לבחירת המכונה המתאימה

מכונות לספירת כסף מתאימות לסוגים שונים של בתי עסק, חנויות ומוסדות ציבור. למעשה, כל מקום שבו מקבלים כסף מזומן כתמורה או תגמול למוצר או שירות יכול ליהנות מהיתרונות של מכשיר לספירת כסף. אבל בשביל שדגמים שונים של מכונות כסף ימלאו את התפקיד שלהם, הם חייבים להיות גם אמינים וגם משתלמים כלכלית.

טווח מחירים של מכונות ספירת כסף

המחיר של מכונה לספירת כסף מתחיל בכמה מאות שקלים ויכול להגיע לאלפי שקלים. מכונה רגילה וקטנה תעלה כ-300 ש"ח, בעוד מכונה שמסוגלת לספור גם שטרות וגם מטבעות יכולה לעלות כ-500 ש"ח. לשם השוואה, מכונת ספירת כסף משוכללת יותר שגם מזהה חיקויים וזיופים יכולה לעלות 900 ש"ח ומעלה. בגלל טווח המחירים הרחב בין סוגים שונים של מכונות לספירת כסף, כדאי לדעת מה משפיע על העלות הסופית לצרכן.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של מכונה לספירת כסף

הנה כמה גורמים שקובעים כמה יעלה מכשיר לספירת כסף וכמה נצטרך לשלם על מנת לשלב אותו בבית העסק או במשרד:

  1. המפרט הטכני – הפקטור העיקרי שמכריע את הכף בין סוגים שונים של מכונות הוא המפרט הטכני. ככל שהמפרט הטכני משוכלל ומתקדם יותר, כך המחיר של המכונה יעלה. על מנת לחסוך בהוצאות, הדבר הנכון לעשות יהיה להתאים את המפרט הטכני לצרכים ולדרישות. בתי עסק קטנים למשל לא צריכים את המכונה הכי משוכללת, בעוד בבנקים ובגופים מסחריים גדולים זו תהיה השקעה משתלמת ללכת על בטוח עם המפרט הטכני הכי מתקדם שקיים בתחום ובענף.
  2. המידות – מכונות גדולות מסוגלות לספור כמויות רבות יותר של כסף. חוץ מזה, המידות חשובות כי השאיפה היא למצוא את הדגם שהכי מתאים למקום שבו עומדים להציב אותו. בשביל שהמכונה תהיה גם משוכללת וגם קטנה וקומפקטית, יכול להיות שנצטרך לשלם תוספת של כמה עשרות שקלים.
  3. היצרן – כמו בכל תחום, גם עם מכונה לספירת כסף יש הבדל בין היצרנים והמותגים. יצרנים גדולים גובים מחיר גבוה יותר מאשר חברות קטנות ולא מוכרות, אבל הם לרוב גם מציעים תקופת אחריות ארוכה ומשמעותית. בשביל לבחור נכון בין מכונות המיוצרות על ידי חברות שונות, מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.
  4. חישוב שווי – חלק מהמכונות מאפשרות גם לספור את השטרות וגם לחשב שווי. לעומת זאת, מכונות פשוטות יותר רק יספרו כמה שטרות או מטבעות נכנסו אליהם. אם המכונה גם מחשבת שווי, המחיר שלה יהיה יקר יותר – אבל היא תחסוך זמן ואולי גם כוח אדם. 

מבצעים על מכונות מיוחדות לספירת כסף

הביקוש הגבוה למכונות שמסוגלות לספור שטרות, מטבעות וכסף בצורה אמינה ומהירה מעודד את היצרנים לפרסם מבצעים והטבות. אם למשל רוצים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על היצרן או על המפרט הטכני, בודקים איזה מבצעים עדיין בתוקף ומה הם נותנים. לאחר מכן מבררים האם המבצעים תקפים גם ברכישה בחנות וגם ברכישה אונליין ומבצעים את העסקה על פי התנאים המועדפים על קהל היעד והלקוחות.

לא רק המחיר קובע!

בסופו של דבר, המחיר הוא שיקול חשוב אבל לא היחיד. בשביל ליהנות מספירת כסף מהירה, צריך למצוא מכונה אמינה, נוחה לתפעול ומומלצת.

דילוג לתוכן