כמה עולה
כמה עולה - לוגו

כמה עולה שער קונזולי?

שערים רבים מותקנים בכניסה לבתים, מבני ציבור ויישובים רבים והנוחות של ההפעלה שלהם בכל שעות היממה חשובה מאוד. בחירת השער תלויה במאפיינים רבים מלבד התקציב שעומד לרשות המזמינים ולכן יש לבחור בהתאם לייעוץ המקצועי שמקבלים עד כמה סוג של שער מסוים יתאים לצרכים שלכם ומהו הדגם הטוב ביותר למטרתכם. בין השערים הפופולריים אפשר למצוא שער קונזולי, שהוא שער שמציג יתרונות רבים למי שבוחר בו.

שער קונזולי

מהו שער קונזולי?

שער קונזולי הוא שער מרחף באוויר והוא בנוי ללא מסילות קרקע כדי להוליך אותו לצד השני בין שני עמודי השער. כלומר, מדובר בשער שמחובר רק בצדו האחד, בצלע שאליה הוא נסוג כשמפעילים אותו לפתיחה וממנה הוא יוצא שוב כדי לחסום את הכניסה. המסילה התחתונה שלו מרחפת באוויר בשטח שאותו היא חוסמת, ונעה על מסילה יחידה שבנויה רק מעמוד המוצא שלו החוצה ולא פנימה. על המסילה הזאת הוא נע בעזרת מערכות גלגלים חזקות מותאמות לו.

מבנה מיוחד לפני השטח

הייחודיות של שער קונזולי היא שהוא אסתטי מאוד והריחוף שלו יוצר רושם שהוא קליל, אולם מדובר בשער מסיבי מאוד וכבד ולכן התמיכה שלו חייבת להיות חזקה ובנויה היטב. הוא מצוין לכל מטרה, במיוחד במקומות שבהם הוא מופעל לעתים קרובות ולכן מחייב תנועה חלקה ומהירה ללא היתקעות במסילות מיותרות. היעדר המסילה המרכזית שלו מקל על התנועה שלו ולכן הוא מועדף על רבים שבונים אותו בשטח שצריך לכסות בשער גדול עם תנועה רבה.

בניית שער לפי הצורך

שערים נבנים לפי מטרת ההקמה שלהם וככל שהם מופעלים יותר יש לבדוק את המנגנון המתאים להם. שערים חשמליים חייבים להיות אמינים וקלים לתפעול, מבלי שיהיו בעיות של בנייה וגם הפעלה בהמשך.

שער קונזולי מפחית את סכנת התקלות משום שיש לו פחות חלקים שהוא מתחכך בהם מלבד המסילה שאליה הוא נסוג. זה אומר שאם חלילה המסילה מתכסה עפר או משהו מתעקם והשער לא יכול לנוע, זה דורש תיקונים ומשבית לחלוטין את השער. כך שלמרות שאולי מסילה לרוחב הפתח נראית הגיונית ומתבקשת, היא עלולה להיות מכשול.

למי מתאים שער קונזולי?

מלבד בעיית תקינות המסילה בגלל שיבושים אפשריים צריך לחשוב על מיקום השער ועל התנאים בשטח שמתאימים להקמתו.

אם מדובר בשטח שקשה ליישר ואינו מתאים להנחת מסילה ומסגרת כך שיוכלו להכיל שער, מוותרים על המרכיב הזה ומתקינים שם שער כזה, שאינו דורש חציבה או קדיחה וחריצה באספלט כדי לבנות מסילה.

הנסיעה של הכלי הרכב גם אינה מופרעת על ידי ההקפצה של המסילה בדרך והגישה נראית אסתטית יותר וחלקה.

האם שער זה בטוח?

שער זה בטוח מאוד למרות הריחוף שלו שמקנה לו מראה קליל ולכאורה לא יציב. זה מחייב כמובן עבודה של מתקינים מקצועיים ומנוסים עם חומרים תקניים ואיכותיים, שמחזיקים אותו מהצד שאליו הוא נוסע. מחיר שער קונזולי נקבע לפי מטר והוא מתחיל ב-700 ₪ לפחות, תלוי בדגם, באורך ובמבנה שלו. המסילה התחתונה שלו מאוד חזקה ויציבה והוא נע על גבי מערכת גלגלים גדולה שיש בה שמונה גלגלים כדי לשאת אותו בצורה איתנה וחלקה.

איפה אפשר לראות שער כזה?

אנחנו מוצאים אותו בכל מקום שאינו מתאים להתקנת שער רגיל, כמו בעלייה או כמו בשטח לא יציב שאי אפשר להעמיד עליו מסגרת של שער. מכיוון שיש בו מעט מסילות וחיבורים הוא אינו יוצר הלאי גדול ולכן מעולה למקומות שבהם יש תנועה רבה שמחייבת הפעלה אינטנסיבית. אפשר להתאים אותו לכל פתח והוא אינו נפרץ בקלות בגלל המסיביות שלו, על כל שלושת סוגיו – המסיבי והכבד, הקל והקטן והבינוני והנפוץ ביותר מבחינת אורכו. 

דילוג לתוכן