כמה עולה
כמה עולה - לוגו
מערכות סינון אוויר

כמה עולה מערכת סינון אוויר?

יחידות שונות של מערכת סינון אוויר מאפשרות לשפר את איכות האוויר בסוגי מקלטים שונים, מטבחים תעשייתיים וחללים סגורים. עם זאת, מחיר המערכות אינו קבוע אלא מושפע משורה ארוכה של פרמטרים וגורמים

המטרה של מערכות אוורור וסינון היא לשפר את איכות האוויר בסוגים חללים סגורים שונים. יתרה על כך, במרחבים מוגנים ואטומים חובה להתקין מערכות אוורור ומערכות סינון אוויר כחלק בלתי נפרד משיקולי הבטיחות. עם זאת, כדאי לדעת שיש סוגים שונים של מערכות לסינון אוויר ולכן גם פערי מחירים יחסית גבוהים.

איך בוחרים מערכת סינון אוויר?

התייעצות עם בעלי מקצוע צריכה להיות הצעד הראשון והחשוב ביותר עבור בחירה נכונה ומושכלת של מערכות סינון אוויר. בשביל לבחור נכון מערכות מן הסוג הזה, מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. לאחר מכן, מביאים בחשבון את האופן שבו כל מערכת מתאימה לסוג חלל הפנים מבחינת גודל, הספק, צריכת אנרגיה וכן הלאה.

מה משפיע על המחיר?

הרכב המערכת משפיע על מחירה. ככל שהמערכת מורכבת מכמות גדולה יותר של גורמים ומרכיבים, כך מחירה יעלה. עם זאת, צריך להפריד בין מחיר המרכיבים השונים לבין עלות ההתקנה. בשביל לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על יעילות המערכת או הסינון, כדאי לברר על רכישה והתקנת המערכות מול אותה חברה.

חשיבות מרבית לעמידה בתקנים 

עוד פרמטר שמשפיע על מחיר המערכת הוא התקן שבו היא עומדת. מטבע הדברים, מערכת שאינה עומדת בתקן של מכון התקנים למשל תהיה זולה יותר מאשר מערכת שעומדת בתקנים המחמירים ביותר. מנגד, יש לזכור שהשקעה במערכת בעלת תקן משתלמת בטווח הארוך. במקרים אלו, המערכות שעומדת בתקן כנראה תהיה יעילה ובטוחה יותר.

מערכות סינון אוויר

מהי בדיקת על לחץ?

בדיקת על לחץ מתומחרת בנפרד, אך היא משפיעה על העלות הכללית של המערכת. את הבדיקה מבצעים טרם התאמת המערכת לצרכי קהל היעד ולפי גודל השטח. בנוסף, יש להביא בחשבון את התוצאות של בדיקת על לחץ כדי להבטיח רמת בטיחות גבוהה תוך כדי הפעלת המערכת וסינון האוויר במטבחים תעשייתיים, מקלטים, חללים סגורים וכן הלאה. 

התאמת המערכת לסינון אוויר למספר הנפשות

חשוב מאוד להתאים את המערכת למספר הנפשות שיש במבנה, בחדר או בחלל האטום. ככל שיש מספר נפשות גבוה יותר, כך יהיה צורך במערכת מאסיבית שמסוגלת להתמודד עם העומס. 

טווח מחירים מקובל בתחום

מערכת אוורור וסינון אוויר דירתית כולל תקן, התקנה ובדיקת על לחץ תעלה כ-3,000-5,000 ש"ח. זה המחיר להתקנת מערכת אחת, אך ניתן לתאם גם התקנה של מספר מערכות גדול יותר – כמו למשל במקומות עבודה או בנייני מגורים משותפים. 

מה כוללת מערכת לסינון אוויר גדולה?

סוג אחר של מערכת אוורור וסינון אוויר יכולה לספק 300 מק"ש אוויר במצב סינון ועד 800 מק"ש מצב אוורור, כי היא מיועדת ל-50 נפשות. במקרים כאלה המערכת תעלה כ-17-20 אלף ש"ח, כי היא מבוססת על המרכיבים הבאים:

  • שסתום הדף 
  • כניסת אוויר עם מסנן ראשוני
  • מסנן אב"כ
  • מפוח חשמלי
  • גיבוי ידני
  • תאורת חירום
  • מד כמות אוויר 

לא רק המחיר קובע הטעות הנפוצה היא לבחור מערכת לסינון אוויר רק לפי המחיר. אמנם העלות מהווה פקטור משמעותי, אך לא פחות חשוב לבדוק את מידת ההתאמת המערכת לצרכים ולדרישות. כמו כן, חשוב לוודא התקנה מקצועית שעומדת בסטנדרט המקובל בתחום.

אולי יעניין אותך גם:

מכשיר סליקה EMV
כמה עולה מכשיר סליקה EMV?
הדפסת רול אפ
כמה עולה הדפסת רול אפ?
דילוג לתוכן