כמה עולה
כמה עולה - לוגו
כמה עולה תנור קרמיקה

כמה עולה תנור קרמיקה?

תנור קרמיקה מיועד עבור שלל חומרים שמהם מייצרים כלים. מיועד עבור שריפת פורצלן, זכוכית, חימר וכמובן שגם מיועד לייצר גלזורה. מכאן שתנורי קרמיקה מבוקשים עבור שלל בתי עסק, מוסדות לימוד ואנשים פרטיים שעוסקים במלאכה, ולו בזמנם הפנוי. אי לכך כאשר עומדים לקבל תשובה כמה עולה תנור, חשוב להבין שאין זה תנור רגיל, אלא תנור שמגיע לטמפרטורה מאוד גבוהה (בין 1000-1320 מעלות צלזיוס) ועל כן המחיר יקר.

עלות בהתאם למפרט

לפני שעומדים להשוות מחירים, ראוי להתמקד בסוג הרצוי, ופה נציין שקיימים כאלו עם פתח קדמי וכאלו עם פתח חזיתי, כאשר בין היתר תנורי קרמיקה נבדלים בגודל, באיכות היצרן, באופי מערכת הבקרה, באופי צריכת החשמל, בכושר הבידוד, בחומר שבו מצופה התנור (למשל מנירוסטה), בנפח וכדומה. כמו כן, צריך לקבל החלטה האם מבקשים לרכוש תנור קרמיקה חדש עם אחריות יצרן, או לחלופין תנור קרמיקה יד שנייה. כיצד מחליטים? ראשית מבינים האם הצורך חובבני או מקצועי, האם מוכנים להוציא הרבה ועד כמה חשוב לחסוך בהוצאה. אם בוחרים בתנור קרמיקה יד שנייה יש לוודא מספר דברים: למשל כמה זמן הוא היה בשימוש, מאיזו שנה הוא, האם יש לו בעיות ולמה הוא נמסר. שנעבור למספרים?

בין פער למשמעות

עלות של תנור יכולה להתחיל ב4,000 ש"ח ולהגיע ל15,000 ש"ח, משמע אכן מדובר בהפרש משמעותי שנובע משלל הפרמטרים שכבר ציינו, כאשר ראשית כל ישנה השפעה יתרה לשאלה האם מדובר בתנור חדש או משומש והאם מדובר בדגם חדיש. כמו כן, יש להכניס למשוואה עלויות משניות, קרי מוצרים משלימים ועלויות שינוע. בקטגוריית מוצרים משלימים תתחשבו ברכישת אובניים (הוצאה שבקלות עשויה להגיע ל4,500 ש"ח) אבקות, מדפים, חימר, כלי עבודה וכדומה ובקטגוריית שינוע יש לקחת בחשבון שמדובר במוצר מאוד כבד שמצריך הובלה מורכבת ועל כן גם יחסית יקרה.

הוצאה לצד תמורה של תנור קרמיקה

כשעומדים לרכוש תנור קרמיקה יש לעצור ולבחון עד כמה מבקשים מוצר איכותי, ואף עד כמה חשוב שמאחורי המוצר יהיה "בית" שאליו ניתן לפנות עבור כל שאלה והתייעצות, וזאת כי בדומה לאפייה של עוגה, גם פה יש צורך בניסיון רב, בבחירת מידות החום הרצויות, בהבנה שנוגעת לשילובים אפשריים של חומרים – בטיפים של מקצוענים! אי לכך כשרוכשים מבית עסק שמתמחה בתחום ניתן לדעת שמרוויחים הרבה יותר, גם טיפים חשובים וגם תמיכה מקצועית כאשר מתעוררת בעיה. מכאן שבין אם מעדיפים לרכוש תנור קרמיקה חדש ובין אם מעדיפים לרכוש תנור משומש, בכל מקרה חשוב לרכוש מבית עסק שמחזיק בהבנה מקיפה בתחום. כמו כן, כשפונים לבית עסק שמתמחה בתחום ניתן למצוא מבחר הרבה יותר גדול של תנורים, כך שאין צורך להתפשר, המענה הרבה יותר מדויק ואף זוכים להוציא בדיוק כמה שמבקשים, ולו בשל המבחר הרב.

דילוג לתוכן