כמה עולה
כמה עולה - לוגו
איטום גגות

כמה עולה איטום לגג?

עבודות איטום מונעות נזילות, רטיבות וחדירת מים וכך הן מעלות את ערך הנכס. עם זאת, חשוב לדעת מה משפיע על מחיר העבודה וכיצד ניתן לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על תוצאות

פתרונות איטום מיועדים ליצור חציצה טובה יותר בין חלל החוץ והפנים. כתוצאה מכך, פתרונות האיטום משולבים במקומות שונים. בין היתר, אפשר למצוא את פתרונות האיטום במרפסות, גגות, חצרות, קירות חיצוניים, מרתפים ועוד. בכל אחד מהמקרים הללו, השאלה החשובה היא באיזה חומרי איטום אפשר להשתמש כדי להשיג את התוצאות הטוב ביותר. בנוסף, יש להביא בחשבון את פערי המחירים.

פערי מחירים בין עבודות איטום גג

כיום יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין סוגים שונים של איטום גגות. פערי המחירים הללו תקפים בכל רחבי הארץ והם משפיעים על מחיר העבודה גם אצל לקוחות פרטיים וגם אצל לקוחות מסחריים. מצד שני, הפרמטרים שמשפיעים על המחיר הם פחות או יותר קבועים. לכן, אם לוקחים בחשבון את הפרמטרים המשפיעים על המחיר של עבודות איטום – אפשר גם לדעת כמה הן יעלו.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של איטום גג

ספציפית לגבי איטום לגג למשל, יש כמה פרמטרים שמלווים גם את אנשי המקצוע וגם את הלקוחות שזקוקים לשירות:

א. שיטת האיטום – הפקטור העיקרי שקובע כמה יעלה לבצע איטום לגג קשור לשיטה שבה משתמשים. יש המון שיטות איטום שונות שכל אחת מהן נותנת מענה טוב וארוך טווח, אך קיימות גם שיטות בסיסיות וזולות יותר. על קצה המזלג, שיטות האיטום הקיימות והרלוונטיות עבור הגג מבוססות על שימוש ביריעות ביטומניות, בחומר אקרילי, ביציקת בטקל או בזפת חמה.

ב. גודל הגג – אי אפשר לדעת כמה יעלה לאטום את הגג בלי לקחת בחשבון את הגודל שלו. למעשה, אנשי המקצוע קובעים את המחיר לפי מ"ר ולא לפי גג שלם. לכן, את גודל הגג בודקים עוד לפני שמזמינים אנשי מקצוע ומקבלים מהם מידע לגבי האופן שבו מורכבת הצעת המחיר.

ג. הכנת הגג – יש גגות שבהם נדרשת עבודת הכנה מאסיבית, לעומת גגות שבהן התשתית כבר מוכנה עבור התקנה של פתרונות איטום חדשים. אם למשל יש על הגג זפת שאותה צריך לקלף, סביר להניח שאנשי המקצוע יחשבו את זה בנפרד. לעומת זאת, איטום לגג חדש יהיה זול יותר כי אין צורך בשום הכנה מיוחדת.

ד. נגישות לגג – אנשי מקצוע בכל תחום מתמחרים את עלות העבודה לפי השעות הנדרשות. כאשר הנגישות לגג בעייתית או לא קיימת, אנשי המקצוע יצטרכו למצוא פתרונות אלטרנטיביים על מנת לעלות אליו. במקרים כאלה, הנגישות תשפיע על המחיר ותייקר את הפרויקט. אם לעומת זאת הגג נגיש ומאובטח, סביר להניח שהעבודה תהיה גם מהירה וגם זולה יותר.

איטום לגג

טווח מחירים מקובל בענף

החדשות הטובות הן שיש טווח מחירים שעליו אפשר להצביע עבור איטום לגג. אם למשל רוצים לאטום את הגג ביריעות ביטומניות בעובי 5 מ"מ, המחיר יהיה 70-140 ש"ח למטר מרובע. אם לעומת זאת משתמשים באותה שיטה אבל ביריעות ביטומניות בעובי של 4 מ"מ, טווח המחירים יהיה 60-130 ש"ח למ"ר.

השוואה בין שיטות איטום

שיטות איטום אחרות לגמרי מתומחרות בצורה שונה. אם משתמשים בחומר אקרילי כדי לאטום את הגג, טווח המחירים יהיה 40-100 ש"ח למ"ר. מנגד, באיטום באמצעות יציקת בטקל המחיר יהיה 60-140 ש"ח למ"ר ובאיטום באמצעות זיפות על ידי זפת חמה המחיר יהיה 28-45 ש"ח למ"ר – לא כולל עבודת ההכנה ובהתאם כאמור לנגישות.

אולי יעניין אותך גם:

איתור נזילות
כמה עולה איתור נזילה?
ציפוי אפוקסי לרצפה
כמה עולה להזמין עבודת ציפוי אופקסי לרצפה?

דילוג לתוכן