כמה עולה
כמה עולה - לוגו
מנדף למטבח

כמה עולה מנדף למטבח?

השוואה בין סוגים שונים של מנדפים עוזרת להבין איזה פרמטרים משפיעים על המחיר. בנוסף, אפשר לנצל את ההזדמנות על מנת להתאים כל סוג מנדף לצרכים של המטבח ושל קהל היעד

מנדף למטבח הוא פתרון מעולה שמונע הצטברות אדים, עשן וריחות לא נעימים. במקביל, ניתן להתאים את המנדף לצורכי קהל היעד מבחינת התמודדות עם שאריות מזון או שמן. בכל אחד מהמקרים האלה, המטרה היא לבחור את המנדף שהכי מתאים למטבח גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. כמו כן, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי יתרונות המנדף והאופן שבו משלבים אותו בחלל הפנים של הבית או המסעדה.

למה המחיר של מנדף למטבח אינו אחיד?

הדבר החשוב ביותר שאותו צריך לדעת לגבי כל סוג מנדף קשור אל המחיר. באופן עקרוני, המחיר של מנדף למטבח אינו קבוע אלא דינאמי. אם נכנסים אל עובי הקורה, מגלים למשל שקיימים פרמטרים רבים העשויים להשפיע על מחיר המנדף. לכן, המטרה צריכה להיות לא רק חיפוש אחר המחיר הזול ביותר – אלא השוואה בין כל סוגי המנדפים לפי המפרט הטכני המלא שלהם.

מה משפיע על מחיר מנדף? 

החדשות הטובות הן שאצל כל סוג של מנדף, יש פרמטרים אחידים שמשפיעים על המחיר. במילים אחרות, הגורמים המשפיעים הם אובייקטיביים. בזכות התכונות הללו של הגורמים שמשפיעים על המחיר, לא אמורה להיות בעיה להשוות בין סוגים שונים של מנדפים לבית, למסעדה או לכל שימוש אחר.

החשיבות של מנדף בעל מפרט טכני מתאים

המפרט הטכני המתואר ע"י היצרן הוא הכלי היעיל ביותר לטובת השוואה יעילה ואובייקטיבית בין סוגים מנדפים שונים. כך לדוגמא ניתן להיעזר במפרט הטכני והמלא כדי לדעת מראש מה ההספק של כל מנדף, לאיזה מהירויות הפעלה הוא מסוגל להגיע והאם הוא מגיע עם תאורה חזקה או לא. לאחר מכן, יש מקום להיכנס אל עובי הקורה ולשאול על המפרט מבחינת מספר מסנני השמן או אפילו הגימור.

האם העיצוב משפיע על המחיר?

השאלה המתבקשת מבחינת קהל היעד היא מה רמת ההשפעה של העיצוב בכל סוג מנדף למטבח. מצד אחד, העיצוב חשוב אבל הוא לא פרמטר מכריע. מצד שני, יש נוכחות רבה לכל סוג מנדף ולכן כדאי להביא בחשבון גם את העיצוב והדקורציה. אם בודקים את ההבדלים בין סוגי המנדפים הקיימים בקטלוגים של החברות המובילות, רואים שאכן יש לעיצוב השפעה על המחיר הסופי.

מה המידות של כל מנדף?

לשם השוואה, קריטריון אחר שקשה להתווכח עליו אבל כדאי להשתמש בו כדיי להשוות בין סוגים מנדפים שונים או קולטי אדים הוא כמובן המידות. כאן המטרה היא להתאים את המנדף לגודל המטבח ולדאוג שהביצועים שלו יתאימו להרגלי האפייה, הטיגון, הבישול, הצלייה וכן הלאה. במנדף סטנדרטי במטבח ביתי למשל, המידות המומלצות הן רוחב 60 ס"מ ועומק 45 ס"מ.

מה טווח המחירים המקובל בתחום?

העלות של מנדף למטבח מקצועי נעה סביב 1,200-1,400 ש"ח, בעוד מנדף קטן יותר למטבח ביתי יעלה 380-800 ש"ח. בתוך טווח המחירים הזה, כדאי להביא בחשבון גם את עלות ההתקנה או הפירוק של המנדף הישן. לאחר מכן, כל שנותר הוא לקבל המלצות על כל סוג מנדף. כך דואגים שיעילות המנדף תישמר לטווח הארוך ותוכיח את עצמה באופן יום יומי.

דילוג לתוכן